Latvijas Universitātes emer.prof., fizikas doktors – prof. emeritus of the University of Latvia, PHD in Physics A N D R I S B R O K S
Klāt 2024/2025. akadēmiskais gads!
Kursa studiju process 1. jeb rudens semestrī notiek attālinātā tiešsaistē latviešu valodā.
Academic year 2024/2025 is here!
Course study process in English language this year will be on 2nd semester.
I E V A D V Ā R D I
Kārtējo reiz visiem interesentiem tiek piedāvātāts izvēles studiju kurss “Domāšanas sistemoloģija” (anno 2002). Šī kursa autors un docētājs – Latvijas Universitātes emeritētais profesors Andris Broks Jums faktiski piedāvā ieskatu savā digitālajā monogrāfijā “Cilvēks, Dzīve, Visums” jeb “CILVĒKA DZĪVE VISUMĀ”. Ilggadīgi (vairāk nekā 20 gadus) īstenotais studiju kurss “DOMĀŠANAS SISTEMOLOĢIJA” faktiski ir šīs monogrāfijas kodoldaļa – autora uzkrātās dzīves pieredzes galveno atziņu vispārīgs apkopojums. Tas ir viņa garīgais mantojums jaunāko paaudžu studentiem un ne tikai viņiem.
Kursa studiju process pašlaik praksē īstenojas tikai datorizēti, attālinātā tiešsaistē izmantojot LU nodrošināto datorsistēmu Microsoft Teams. Taču kursa studiju materiālu krātuvē pieejamie lekciju konspekti un audio/video ieraksti nodrošina iespējas studēt arī pilnīgi patstāvīgi, nepiedaloties regulārajās attālīnātajās tiešsaistēs. Līdz ar to šis studiju kurss faktiski ir piejams ne tikai LU studentiem, bet arī ikvienam interesentam atbilstošas pašizglītības ieguvei. Kursa studiju procesa vadības centrs ir šeit – kursa autora blogā https:/blogi.lu.lv/broks/, saziņai ar kursa autoru izmantojot e-pastu andris.broks@lu.lv.
Ja esiet LU studenti, tad reģistrācijas nedēļā pirms semestra studiju darba uzsākšanas savlaicīgi paziņojiet savu izvēli Studiju servisam, kas īsteno kursa administratīvi organizātorisko vadību (reģistrācija un atreģistrācija, eksāmenu protokola noformēšana). Jautājumus par studiju procesa organizāciju sūtiet man e-pasta vēstulē uz andris.broks@lu.lv. Reģistrētajiem studentiem pieslēgumu Microsoft Teams datorsistēmai nodrošina LU informācijas sistēmas e-studiju apakšsistēma, es šeit nevaru palīdzēt. Lūdzu īpaši ievērot, ka kursa studiju procesa vadības centrs ir šeit – kursa autora blogā https:/blogi.lu.lv/broks/. Proti, lokālā LU e-studiju sistēma MOODLE netiek izmantota, jo kursu studē ne tikai LU studenti. Taču vēsturiskam atskatam šajā sistēmā vēl ir pieejami kursa 2014/15. ak. gada studiju materiāli. Kurss tiek regulāri atjaunināts, to atbilstoši pilnveidojot.
I N T R O D U C T O R Y W O R D S TO ALL WHO ARE INTERESTED TO STUDY COURSE IN ENGLISH
Hello, I hope that you have got initial information about this course from our University elective (optional) study course SDSKC001 (former SDSK1034) program, what is available also in English. If you are registered University students and registered also for this elective study course, you are ready to start our Microsoft Teams meetings. If any questions, write me e-mail to andris.broks@lu.lv and follow information provided here in my blog. This blog is the center of study course process management. I am not using our University developed local MOODLE e-study system because the course is open not only for our students.
Technical connections with MST system for registered students are provided by our University information service department. I am not solving corresponding technical problems.
Šeit 2024/25. akadēmiskā gada rudens semestra kursa studiju materiāli, kas visiem pieejami interneta datu krātuvē –
Regulāro piektdienās no plkst. 16:30 līdz 18:30 attālinātā tiešsaistē notiekošo mūsu kursa SDSKC001 lekciju un semināru interneta pievienošanās links ir šeit –
T U R P I N Ā J U M Ā iepriekšējā 2023/24. akadēmiskā gada pavasara semestrī īstenotā kursa studiju materiāli.
************************************
I N C O N T I N U A T I O N there are study materials of the course from spring semester of the 2023/24. academic year.
Attālinātās tiešsaistes Microsoft Teams pieslēguma links ir nodrošināts tikai studiju kursam gan latviešu, gan angļu valodā studējošās grupās reģistrētajiem LU studentiem.
The remote online Microsoft Teams connection link is provided only for University of Latvia students registered in Latvian and English study groups.
Second International Baltic Symposium on Science and Technology Education (BalticSTE-2017) 12-15 June 2017, Siauliai, Lithuania A.Broks Plenary report material “Systems Thinking : joint philosophical and psychological basis for modern science and technologu education” A.Broks Systems Thinking 15.06.17
Twenty-third National Scientific-Practical conference “Natural Science Education in a comprehensive school 2017”, 21-22 April, 2017, Pakruojis, Lithuania A.Broks Report material “Thinking about Thinking” A.Broks Thinking about Thinking 21.04.2017
A.Broks. GENERAL REMARKS ON BASIC ACTUALITIES WITHIN OUR LIFE AND EDUCATION DURING FIRST 20 YEARS OF 21st CENTURY- Journal of Baltic Science Education, vol.19(5), 2020 (pp. 692-695). A.Broks EDITORIAL JBSE Vol.19,No.5,2020
A.Broks. CHANGES ALL AROUND US AND WITHIN SCIENCE EDUCATION. Proceedings of the 3rd International Baltic Symposium on Science and Technology Education (BalticSTE2019), Šiauliai, 17–20 June, 2019 (pp.35-40). A.Broks Short paper BalticSTE2019
A.Broks THINKING ABOUT THINKING: START-UP FOR MODERN EDUCATION FOR TOMORROW Gamtamokslinis ugdimas/Natural Science Education, vol.13, No 3, 2016 (pp.94-95) A.Broks NSE vol.13(3),2016
Editorial_JBSE Vol.15(4),2016 : A.Broks SYSTEMS THEORY OF SYSTEMS THINKING – GENERAL AND PARTICULAR WITHIN MODERN SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION (STE) Editorial JBSE-vol.15(4),2016
Editorial_JBSE Vol.13(6),2014 : A.Broks SCIENTIFIC THINKING – THE BACKBONE OF MODERN SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION Editorial_JBSE-vol.13(6),2014
Studiju kursa vispārīgs raksturojums, kas iepazīstina gan ar kursa būtību un sūtību, mērķi un uzdevumiem, gan studiju procesa organizāciju ( nodarbību kalendārais plāns, metodiskie norādījumi studiju procesa kā izglītojošā zinātniskā pētījuma īstenošanai, studiju materiālu pieejamība internetā u.c.)
AUDIO – VIDEO: materiāli vairs nav pieejami krātuvē Failiem.lv, var skatīt lekciju video ierakstus portālā YouTube
7.lekcijas audio ieraksts – 7_DS-audio 14.10.14 (Cilvēka Dzīve Pasaulē, Sabiedrībā)
8.lekcijas audio ieraksts – (Cilvēka Dzīve Pasaulē, Sabiedrībā)
AUDIO – VIDEO: materiāli vairs nav pieejami krātuvē Failiem.lv, var skatīt lekciju video ierakstus portālā YouTube
9_S E M I N Ā R S – studentu ziņojumi par pētījuma pirmo pusi (pētījuma pārskata ievads un 1.daļa). Teksta materiāls: bijušo studentu atziņas no viņu ziņojumiem, to apspriešana (bez audio, video ierakstiem) 9_DS,IS-bijušo stud.atziņas
Otrā DAĻA(Sistēmu Teorija – ST)
SISTĒMU TEORIJA – konspektīvs galveno vispārteorētisko atziņu apkopojums
UZMANĪBU! 18.novembris ir Valsts svētku diena un 12.lekcija šogad nenotika – taču plānoto tēmu var studēt patstāvīgi, izmantojot līdzvērtīgu studiju kursa IZGLĪTĪBAS SISTEMOLOĢIJA atbilstošās 19.novembra lekcijas materiālu.
Esiet sveicināti studiju kursa IZGLĪTĪBAS SISTEMOLOĢIJA 2015-2016 studenti un interesenti!
Šis kurss radās, noslēdzoties 1998.gadā pieņemtā un pašlaik spēkā esošā Latvijas Izglītības likuma izstrādei. Kursa autors aktīvi piedalījās šī likuma veidošanā, galveno uzmanību veltot Latvijas izglītības sistēmas pamatstruktūras izstrādei un tās iestrādei likumā, līdztekus veicot arī virknes izglītojošo darbību raksturojošo pamatjēdzienu precizēšanu un skaidrošanu. Šis bija konsekvents sistēmu teorijas lietojums valsts izglītības sistēmas strukturēšanā, lai pēc tam sekojošā sistēmas praktiskā attīstība būtu mūsdienīga, ilgspējīga un efektīva.
Tieši šim praktiskajam Latvijas izglītības sistēmas tālākattīstības nodrošinājumam, to atbilstoši detalizējot un pilnveidojot, 1997./1998. studiju gadā LU Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātē tika uzsākta kursa IZGLĪTĪBAS SISTEMOLOĢIJA īstenošana. Studiju kurss ir veltīt sistēmiskai izglītības nozares jautājumu skaidrošanai, kas lieti noder ne tikai atbilstošo studiju programmu studentiem, bet arī visiem citiem, kas interesējas par mūsdienu izglītības sistēmas organizācijas un attīstības jautājumiem. Tie ir īpaši ieteicami, izstrādājot attiecīgo studiju bakalaura, maģistra un promocijas darbus, kā arī strādājot visdažādākajās Latvijas izglītības sistēmas iestādēs, īstenojot gan izglītojošās darbības vadības funkcijas, gan veicot atbilstošo pedagoģisko darbību.
Blogā ir pieejami gan tieši šī kursa studijām sagatavotie materiāli, gan autora publicētie raksti atbilsošajos rakstu krājumos un žurnālos, gan arī referāti atbilstošajās konferencēs. Visi šie materiāli ir latviešu valodā, bet tēmai atbilstošie materiāli angļu un krievu valodā ir rodami šī bloga kategorijās “My materials in English” un “Мои материалы на русском языке”. Izņemot monogāfijas “Izglītības sistemoloģija” manuskriptu un rakstus žurnālā “Skolotājs”, pārējiem materiāli ir sakārtoti to izveides hronoloģijai apgrieztā secībā, tādēļ senākie materiāli ir rodami sadaļu dziļumā.
IZGLĪTĪBAS SISTEMOLOĢIJA 2015 -2016. studiju gads
Vispirms aktuāla informācija par kursa studiju organizāciju un norisi šajā studiju gadā – Klātienes nodarbību plāns, info avoti internetā, studiju procesa raksturojums: 00_Ziņa IS 7.09.15 Turpinājumā Jums šeit ir pieejami Jaunā 2015-2016. skolas gada klātienes nodarbību shematiskie konspekti un lekciju audio ieraksti, kā arī dotas saites uz portālā Failiem.lv lejupielādei pieejamajiem lekciju materiāliem (shematiskie konspekti PDF formātā, audio un video ieraksti (atbilstoši MP3 un MP4 formātos).
P R I E K Š V Ā R D S : 1.lekcija 7.09.15 un 2.lekcija 14.09.15
9.klātienes nodarbība – SEMINĀRNODARBĪBA 2.11.15 (studentu ziņojumi par paveikto) – Audio un video ieraksti netiek izdarīti. Šeit pieejami bijušo studentu rakstiski formulēto atziņu fragmenti: 9_DS,IS_Bijušo stud.atziņas 15.10.15
2. d a ļ a S I S T Ē M U T E O R I J A (ST) 9.11.15
Turpinājumā Jums šeit ir pieejami Jaunā 2014-2015. skolas gada klātienes nodarbību shematiskie konspekti un lekciju audio ieraksti, kā arī dotas saites uz portālā Failiem.lv lejupielādei pieejamajiem lekciju materiāliem (shematiskie konspekti PDF formātā, audio un video ieraksti (atbilstoši MP3 un MP4 formātos).
P R I E K Š V Ā R D S : 1.lekcija 3.09.14 un 2.lekcija 10.09.14
9.klātienes nodarbība – SEMINĀRNODARBĪBA 29.10.14 (studentu ziņojumi par paveikto) – Audio un video ieraksti netiek izdarīti. Šeit bijušo studentu rakstiski formulētās atziņas: 9_DS-IS_bijušo stud.atziņas 28.10.14
2. d a ļ a S I S T Ē M U T E O R I J A (ST) 5.11.14
+++++++++++++++++++++++++ U Z M A N Ī B U +++++++++++++++++++++
Tiešās SAITES no bloga uz klātienes nodarbību audio un VIDEO ierakstu mapēm, kurās pieejamie ieraksti ir ērti to lejupielādei : Pirmā mape Otrā mape Trešā mape
Pieeja minētajām materiālu krātuves mapēm ir veicama arī ievadot pārlūkprogrammā šādas adreses:
Kursa studijas uzsākt, iepazīstot jau 1988.gadā izdoto bloga autora populārzinātnisko grāmata – SISTĒMAS AP MUMS UN MĒS SISTĒMĀS. Rīga, “Zinātne”, 1988 (96 lpp.) A.Broks SMMS -1988 (fotokopija)
Kā vēsturisks kursa materiāls Jums tiek piedāvāts raksts žurnāla “Skolotājs” pirmajā numurā, kas izvāca nu jau tik tālajā 1997.gada sākumā. Šis raksts sniedz ieskatu Latvijas Izglītības likuma tapšanā, lai to pieņemtu nākamajā, 1998.gadā. LATVIJAS IZGLĪTĪBAS SISTĒMAS ATTĪSTĪBA (izglītības likuma projektam trīs gadi) A.Broks_Sk,Nr.1,1997
Nākamais materiāls ir mana 2000.gadā apgādā RaKa iznākusī monogrāfija “Izglītības sistemoloģija” (175 lpp.). Tajā ir apkopota autora uzkrātā pieredze (1993-1998), veidojot Latvijas izglītības sistēmas juridiskā pamata – Izglītības likuma pamatstruktūru. Šī pieredze bija pamatā arī atbilstošā obligātā studiju kursa izstrādei un īstenošanai LU Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātē, no 1997/1998. akadēmiskā gada uzsākot jaunizveidoto Izglītības zinātņu maģistrantūras studiju programmu. A.Broks Izglītības sistemoloģija, 2000. Monogrāfijas manuskripts
Sekojošā materiālu kopa iever rakstus, kuri publicēti žurnālā “Skolotājs” un kuri uzlūkojami kā secīgi monogrāfijas papildinājumi (2002-2006).
You are welcome to my study course “Systemology of Thinking” – what is English version of my traditional course “Domāšanas sistemoloģija” in Latvian
This is a course about our World of Thoughts and Systemic way of our Thinking – let us start gaining new Life Experience for our individual as well as collective Life
Studiju kurss jau daudzus gadus īstenots LU Izglītības vadības zinātņu doktorantūras studentiem, īpašu uzmanību veltot zinātniskās darbības organizācijas un īstenošanas sistēmiskumam. Šeit visiem interesentiem pieejami 2014-2015.studiju gadā īstenoto lekciju shematiskie konspekti un audio ieraksti.
Studiju kursa VISPĀRĪGĀ FIZIKA skolotājiem (VFS) īstenošanas pirmsākumi aizsauc mūs 1997/98. studiju gadā, kad bloga autors sāka veidot savu vispārīgās fizikas autorkursu topošajiem matemātikas skolotājiem. Jau tad uzkrātā pieredze rosināja visai būtiski inovēt tradicionālo vispārīgās fizikas kursu, īpaši akcentējot kursa sūtību vispārizglītojošo skolu skolotājiem. Laika gaitā šī kursa specifika attīstījās un kurss tika iekļauts arī fizikas skolotāju profesionālajā studiju programmā.
Īss mūsdienu ieskats piedāvātā kursa konceptuālajos pamatos rodams LU Fizikas nodaļas 2012.gada 16.janvāra semināra vizuālajā materiālā AB_VF konc.pamati 16.01.12 un kursa autora pārskata ziņojuma audio ierakstā (30 min.) VF KONC.PAMATI-6.01.12
Plašāks un detalizētāks ieskats kursa saturā un metodikā pašlaik rodams šajā blogā pieejamā autorkursa FIZIKAS IZGLĪTĪBAS ORGANIZĀCIJA materiālos, kā arī bloga sadaļā MANA VISPĀRIZGLĪTOJOŠĀ FIZIKA (pamatā raksti žurnālā “Skolotājs” un atbilstošo konferencu rakstu krājumos). Atbilstošie materiāli krievu un angļu valodā pieejami bloga sadaļās “Мои материапы на русском языке” un “My materials in English”. Laikposmā no 2010 – 2013. gadam bloga autors aktīvi strādāja vairākos skolotāju izglītības attīstības projektos un viss līdz šim vispārizglītojošās fizikas jomā paveiktais un turpmākās inovatīvās darbības ieceres ir apvienojamas vispārīgā tēmā FIZIKAS ONTODIDAKTIKA.
Kursa VFS īstenojums trīs daļās (sākotnējie LUIS kodi Fizi3002, Fizi3003, Fizi4004, šobrīd FiziP00x, FiziP00x, FiziP00x) līdz šim pamatā bija pieejams tikai LU studentiem, kuri reģistrēti šo kursu studijām. Lai ievērojami paplašinātu visu interesentu piekļuvi sudiju kursa materiāliem, šie materiāli tagad tiks ievietori arī šajā blogā. Studējiet tos, vērtējiet un lūdzu sniedzat savas atsauksmes,sūtut tās uz e-pasta adresi andris.broks@lu.lv .
Turpinājumā Jums šeit ir pieejami dotā studiju kursa 2012-2013. skolas gada klātienes nodarbību materiāli: lekciju shematiskie konspekti PDF formātā (pagaidām vēl sagatavošanā), lekciju audio ieraksti MP3 formātā (arī pagaidām vēl sagatavošanā) un saites uz lejupielādei sagatavotajiem lekciju video ierakstiem MP4 formātā (kursa sadaļai MEHĀNIKA, sadaļu ELEKTRĪBA un STAROJUMI video ieraksti vēl atrodas sagatavošanā).
VFS – 2012/2013. skolas gads
Materiālu kopums vēl atrodas noformēšanas stadijā, taču atsevišķi materiāli jau ir šeit pieejami.
U.Grīnlelds, T.Romanovskis, E.Šilters. MODEĻI MATEMĀTIKAS UN FIZIKAS MĀCĪŠANĀ. Rīga, “Zvaigzne”,1983 (106 lpp.) Grīnfelds u.c.- MMFM,1983
A. Broks, L. Jonāne, I. Vilks, A. Salītis, A. Krons, P. Paulins, J. Harja, A. Voitkāns – VISPĀRIZGLĪTOJOŠĀ FIZIKA PROFESIONĀLAJĀS VIDUSKOLĀS. Rīga, Latvijas Universitāte,2013 (237 lpp.) Broks u.c.-VFPV,2013
Ilggadīgi strādājot fizikas skolotāju sākotnējās un tālākizglītības jomā, viens no maniem studiju kursiem ir veltīts fizikas izglītības sistēmiskās organizācijas un īstenošanas apzināšanai. Dotais kurss FIZIKAS IZGLĪTĪBAS ORGANIZĀCIJA (Fizi4023) šodien faktiski ir manu kursu “Domāšanas sistemoloģija” (SDSK1034) un “Izglītības sistemoloģija” (Peda6091) atbilstoša konkretizācija fizikas izglītības jomā. Visus šos kursus vieno to autora konsekventi īstenotā filozofiski pshiholoģiskā metodoloģija, īpaši akcentējot domāšanas sistēmiskuma studijas. Proti, sistēmu teorijas kā domāšanas sistēmiskuma teorijas izzināšanu un izmantošanu mūsu dzīves praksē.
Esiet sveicināti, cien. bloga apmeklētāji jauno 2012/2013. skolas gadu uzsākot! Sākas arī studiju kursa FIO īstenošana un šeit pieejamo materiālu izmantošana studentu patstāvīgajā darbā. Attiecīgie materiāli tiek atbilstoši pilnveidoti, taču pamatā tie ir jau aizvadītajos gados sekmīgi izmantotie materiāli. Jauni materiāli tiek pievienoti tikai tad, ja līdzšinējos materiālos tiek izdarītas būtiskas izmaiņas. Veiksmīgu visiem interesentiem jauno studiju gadu!
Turpinājumā Jums ir pieejami 2011-2012. studiju gada rudens semestrī īstenotā kursa FIZIKAS IZGLĪTĪBAS ORGANIZĀCIJA materiāli. Kā parasti, izvēlēti ieteicamie citu autoru materiāli ir raksturoti bloga atbilstošajās lapās (pages).
PRIEKŠVĀRDS (kursa un studiju procesa vispārīgs raksturojums) Lekcijas vizuālais materiāls FIO-priekšvārds 11-12 , lekcijas audio ieraksts 1_FIO_10.09.11
2010/2011.studiju gada pavasara semestrī LU Fizikas un matemātikas fakultātē tika īstenots neformāls studiju kurss “FIZIKAS IZGLĪTĪBAS SISTEMOLOĢIJA (FIS)”. Šis studiju kurss atbilstoši konkretizē vispārīgās atziņas, kas tiek studētas LU studiju kursos “DOMĀŠANAS SISTEMOLOĢIJA (DS)” [SDSK1034] un “IZGLĪTĪBAS SISTEMOLOĢIJA (IS)” [Peda6091), saistot tās ar fizikas izglītību.
Šajā bloga sadaļā piedāvātā materiālu kopa”Fizikas izglītības sistemoloģija (FIS)” atrodas ciešā saistībā ar LU studiju kursu “FIZIKAS IZGLĪTĪBAS ORGANIZĀCIJA (FIO)” [Fizi4023], kurā faktiski tiek studēta fizikas izglītības sistēmiskā organizācija. Proti, abus radniecīgos studiju kursus FIS un FIO vieno sistēmiskās domāšanas jeb sistēmu teorijas lietojums fizikas izglītības organizācijā un īstenošanā. Bloga daļas (category) FIZIKAS IZGLĪTĪBA sadaļā “Fizikas izglītības sistemoloģija – FIS” (post) pašlaik ievietoti 2011.gada pavasara semestrī īstenotā FIS kursa izvēlēti materiāli. 2011/2012. gada rudens semestrī īstenotajam FIO kursam veltītie materiāli pieejami šīs pašas daļas sadaļā “Autorkurss FIZIKAS IZGLĪTĪBAS ORGANIZĀCIJA – FIO”.
Nu jau daudzus gadus LU Fizikas un matemātikas fakultātē studiju 1.semestrī tiek organizēti semināri fizikas bakalaura studiju programmas studentiem, kuros viņus iepazīstina ar dažādiem aktuālām fizikas problēmām. Viena no tradicionālajām semināru tēmām ir saistīta ar fizikas izglītības attīstību, akcentējot augstvērtīgu fizikas skolotāju sagatavošanas aktuālās problēmas un iespējas fizikas skolotāja kvalifikācijas ieguvei pēc fizikas bakalaura vai maģistra akadēmiskā grāda iegūšanas. Šeit Jums ir pieejami bloga autora materiāli šīs tēmas apspriešanai.
Tikšanās ar Rīgas 84.vidusskolas devīto klašu skolēniem – saruna par tēmu “Atvadas pirmajai bērnībai, sveika pirmā jaunība” 19.02.2018. Šeit Jums skatīšanai un lejupielādei ir pieejams sarunas shematiskais konspekts PDF formātā, kā arī varat klausīties tikšanās ar 9.c klasi audio ierakstu (80 min. ilgs). Shematiskais konspekts arī PPTX formātā, kā arī visi izdarītie audio un video ieraksti (attiecīgi mp3 un mp4 formātos) lejupielādei Jums ir pieejami manam blogam piesaistītajā datu krātuvē, ejot uz interneta vietni https://failiem.lv/u/98qct3ah
Tikšanās ar 9.c klasi audio ieraksta 2.daļa (63 min.)- R.84.vsk.9.c 19.02.18 2.daļa (16 min. -3.65MB) .mp3
2016/2017. skolas gads
* Tradicionālā tikšanās ar skolēniem vasaras nometnē ALFA-50, kas šogad atzīmē savas darbības 50 gadu jubileju (1967-2017). Šīs tikšanās tēma “Zinātnes filozofiskie un psiholoģiskie pamati”, 7. un 8.jūlijā īstenojot 5 lekcijas, kas raksturo materiālās pasaules atveidošanos cilvēka domu pasaulē. Īpašs akcents tradicionāli tika likts uz zinātniskā pasaules uzskata veidošanos, kā arī mūsdienu zinātnes un tehnikas attīstības aktuālajām problēmām, zinātniskās izglītības būtības un sūtības apzināšanu. Šeit pieejami lekciju shematisko konspekti un saites uz interneta vietni, no kurienes visi interesenti var lejuplādēt atbilstošo lekciju video un audio ierakstus.
* Tradicionālā tikšanās ar skolēniem vasaras nometnē ALFA-49, līdzīgi kā visos citos gados pārrunājot divas vispārizglītojošās tēmas: 4.jūlijā saruna par pasauli un cilvēku, dzīvi un izglītību, bet 5.jūlijā saruna par zinātni – zinātnisko darbību, fizikas filozofiskajiem un psiholoģiskajiem pamatiem.
Šeit pieejami paplašināti lekciju shematisko konspekti un saite uz interneta vietni, no kurienes visi interesenti var lejuplādēt atbilstošo lekciju video un audio ierakstus.
* TIKŠANĀS ar 11.klašu skolēniem un skolotājiem Rīgas Āgenskalna valsts ģimnāzijā 2016.g. 17.maijā: Lielais Jautājums: kādu kam izglītību kādai dzīvei?
* Tradicionālā tikšanās ar skolēniem vasaras nometnē ALFA-48, līdzīgi kā visos citos gados pārrunājot divas vispārizglītojošās tēmas: 14.jūlijā saruna par pasauli un cilvēku, dzīvi un izglītību, bet 15.jūlijā saruna par zinātni – zinātnisko darbību, fizikas filozofiskajiem un psiholoģiskajiem pamatiem.
Šeit pieejami paplašināti lekciju shematisko konspekti un saite uz interneta vietni, no kurienes visi interesenti var lejuplādēt atbilstošo lekciju video ierakstus. Atsevišķi audio ieraksti netiek piedāvāti.
* Trīs tikšanās ar Rīgas pilsētas Mežciema pamatskolas 9.klašu skolēniem ( 16.02.15, 30.03.15, 13.04.15 )
16.02.2015 Tēma “Atvadas bērnībai, ieeja jaunībā” – saruna par dzīvi un izglītību. Šeit ir pieejams sarunas shematiskais konspekts A.Broks Mežciema psk.16.02.15 un atsevišķo tematisko tikšanos ar 9a.kl. un 9b.kl. skolēniem audio ieraksti :
30.03.2015 Tēma “Ieskats fizikas pamatu pamatos” – saruna par mūsdienīgu fiziku pamatskolā. Šeit ir pieejams sarunas shematiskais konspekts A.Broks Mežciema psk.30.03.15 un atsevišķo tematisko tikšanos ar 9a.kl. un 9b.kl. skolēniem audio ieraksti :
13.04.2015 Tēma “Makropasaules mehānika” – saruna par makropasaules ķermeņu kustības aprakstu. Šeit ir pieejams sarunas shematiskais konspekts A.Broks Mežciema psk.13.04.15 un atsevišķo tematisko tikšanos ar 9a.kl. un 9b.kl. skolēniem audio ieraksti :
Ja vēlaties skatīties arī visu trīs tikšanos video ierakstus, kā arī lejupielādēt šeit klausāmos audio ierakstus, veicat šo ierakstu lejupielādi no interneta vietnes http://failiem.lv/u/dfekczd
* TIKŠANĀS ar skolēniem un skolotājiem ROPAŽU VIDUSSKOLĀ 13.02.2015
* Tradicionālās lekcijas skolēnu vasaras nometnē ALFA-47 par divām autora iecienītām tēmām: 30.06.14 “Pasaule, Cilvēks, Sabiedrība, Dzīve” un 1.07.14 “Zinātniskā darbība – fizikas filozofiskie un psiholoģiskie pamati”. Šeit pieejami tematisko lekciju shematiskie konspekti
* Tikšanās ar Iecavas novada izglītības vadītājiem un skolotājiem projekta noslēguma konferencē 12.04.2014 ar lekciju “Pārmaiņas mūsu dzīvē un izgklītībā”.
Šeit pieejams lekcijas shematiskais konspekts: A.Broks IECAVA 12.04.14 un atbilstošais lekcijas audio ieraksts (43 min.) –
* Tikšanās ar Neretas vidusskolas skolēniem un skolotājiem 6.02.2014 “Zinātniskā pētniecība skolā” īpašu uzmanību veltot zinātniskās pētniecības kā dzīves pieredzes ieguves metodes detalizētākam apskatam.
Šeit pieejams tikšanās shematiskais konspekts – Nereta SkZPD 6.02.14 un tikšanās divi secīgi audio ieraksti – pirmais 30 min. ilgs, bet otrais – 43 min. ilgs
Šajā skolas gadā, tiekoties ar vidusskolēniem, parasti tika īstenota lekcija “Saruna par dzīvi un izglītību”, visos gadījumos izmantojot vienotu lekcijas vizuālo materiālu, taču atšķiroties lekciju ilgumiem un konkrēto tikšanos gaisotnēm.
* Tikšanās ar skolēniem VALMIERAS VALSTS ĢIMNĀZIJĀ 7.11.2012
Atkal esmu savas bērnības skolā Valmierā un šeit interesentiem piedāvāju lekcijā izmantoto vizuālo materiālu “Saruna par dzīvi un izglītību” (PDF formātā), kā arī lekcijas audio ierakstu (50 min.) un nelielu s fotoreportāžu. Valmiera_7.11.12 (pdf)Valmiera 7.11.12 (foto)VALMIERA_7.11.12 (mp3)
* Tikšanās ar skolēniem AMATAS NOVADA NĪTAUREWS VIDUSSKOLĀ 23.10.2012
Interesentiem piedāvāju lekcijā izmantoto vizuālo materiālu “Saruna par dzīvi un izglītību” (PDF formātā), kā arī lekcijas audio ierakstu (42 min.) Nītaure_23.10.12 (pdf) NĪTAURE_23.10.12 (mp3)
* Tikšanās ar skolēniem RĪGAS PILSĒTAS ĀGENSKALNA VALSTS ĢIMNĀZIJĀ 16.10.2012
Interesentiem piedāvāju lekcijā izmantoto vizuālo materiālu “Saruna par dzīvi un izglītību” (PDF formātā), kā arī lekcijas audio ierakstu (28 min.) ĀVĢ_16.10.12 (pdf) ĀVĢ_16.10.12 (mp3)
* Tikšanās ar skolēniem un skolotājiem NERETAS VIDUSSKOLĀ 3.10.2012
Lekcija un konsultācijas par skolēnu zinātniskās pētniecības darbības (SkZPD) organizāciju un izpildi. Interesentiem piedāvāju lekcijā izmantoto vizuālo materiālu “PĒTNIECĪBA mūsu dzīvē un izglītībā” (PDF formātā): A.Broks_PĒTNIECĪBA_3.10.12(pdf)
* Tikšanās ar dabaszinānu skolotājiem BROCĒNU VIDUSSKOLĀ 28.09.2012
Lekcija “Vispārīgā dabaszinātniskā un tehniskā izglītība (DZUTI) mūsdienu skolā” Brocēnu novada skolotāju rudens konferencē. Interesentiem piedāvāju lekcijā izmantoto vizuālo materiālu (PDF formātā), kā arī lekcijas audio ierakstu (60 min.) Brocēni_28.08.12 (pdf)BROCĒNI_28.08.12
* Tradicionālās lekcijas skolēnu vasaras nometnē ALFA-45 par autora īpaši izkoptajām tēmām: “Pasaule un Cilvēks – cilvēks pasaulē un pasaule cilvēkā) un “Fizikas filozofiskie un psiholoģiskie pamati”. Šeit dotas saite uz atbilstošo lekciju video ierakstiem to lejupielādei un sekojošai skatīšanai Jūsu datoros (mp4 formāts): https://failiem.lv/u/myyhjvn
* Tikšanās ar skolēniem un skolotājiem VALMIERAS VALSTS ĢIMNĀZIJĀ 17.03.2010
Nu jau otro reizi šajā skolas gadā biju savā dzimtajā skolā – tagad Valmieras Valsts ģimnāzijā, lai 60 gadus pēc tam, kad kļuvu par šīs skolas 1.klases skolēnu, risinātu sarunas ar mūsdienu skolēniem un skolotājiem par skolu, skolēnu un skolotāju sadarbību kopīgi īstenotajā izglītojošajā darbībā.
* Tikšanās ar skolēniem LU JAUNO PEDAGOGU UN PSIHOLOGU SKOLĀ 28.11.2009
Pārrunājām skolu jauniešiem tik aktuālos jautājumus par izglītības kā īpaši organizētas dzīves pieredzes ieguves dzīvei turpināšanu pēc vidusskolas beigšanas, par dzīves un izglītības jēdzienu kopsaistītu izpratni un šīs izpratnes praktisko izmantošanu savas dzīves saprātīgā organizācijā un īstenošanā.
Šī saruna var interesēt arī vēl daudzus citus skolēnus un ne tikai skolēnus, tādēļ šeit ievietoju šai sarunai sagatavoto shematisko konspektu – atbilstošo domu karti, kā arī sarunas audio ierakstu (divas secīgas sarunas daļas, katra aptuveni 50 minūtes ilga).