Kāpēc ARETE?

Arete (Greek: ἀρετή) means “excellence of any kind”. May also mean “moral virtue”. For greeks it was bound up with «fulfilment of purpose»: living up to one’s full potential.

This project aims to promoting pupil’s flourishing at school from a virtue ethics perspective.

FUNDING

“Effectiveness research of an online curriculum for virtue education in Latvian educational institutions (from grades 1 to 12)”

Funding institution: Latvian Council of Science; Funding number: lzp-2021/1-0385

Ģimenes pratības un dzimumaudzināšanas projekta eksperti dalās ar atziņām starptautiskās konferencēs

2025. gada 11. februārī profesore Irina Maslo iepazīstināja 9th World Conference on Qualitative Research dalībniekus ar gūtajām atziņām no kvalitatīvās interviju analīzes par jauniešu tikumisko izaugsmi, apvienojot mākslīgā intelekta un kvalitatīvo datu analīzes programmatūras iespējas. Ir publicēts pētījuma kopsavilkums “Using artificial intelligence for qualitative analysis of adolescents’ interviews about moral growth” konferences kopsavilkumu krājumā. Šī pētījuma rezultātā tika izstrādāts mākslīgā intelekta un datorprogrammas iespēju kombinēts modelis, kuru plānots izmantot ģimenes veidošanas pratības izpētei tikumiskās dzimumaudzināšanas jomā. 

2025. gada 13. februārī Andrejs Mūrnieks kopā ar Irinu Maslo un Manuelu Fernandesu uzstājās LU 83. konferences sekcijā “Perspectives of Cultural Heritage in Educational Sciences” ar referātu “Dzimumaudzināšana un ģimenes veidošanas pratības perspektīvas Latvijas Republikas normatīvajos dokumentos izglītības jomā”. Sīkāka informācija par šo uzstāšanos ir atrodama šajā ziņā “Pirmie pētījuma rezultāti par ģimenes veidošanas vērtībām un dzimumaudzināšanu prezentēti LU 83. konferencē”.

21. februārī Manuels Fernandess uzstājās Latvijas Universitātes 83. starptautiskās zinātniskās konferences sekcijā “Skolotāja profesionalitāte un izglītība nākotnei” ar referātu “A needs analysis instrument for supporting teachers to implement virtue-based sexuality education for family formation literacy in Latvia”. Referātā tika izcelti zinātniskie problēmjautājumi, piemēram, uzticamu zinātnisko pētījumu trūkums par ģimenes veidošanas vērtībās balstītu dzimumaudzināšanu, esošo dzimumaudzināšanas materiālu zinātniskā izvērtējuma nepietiekamība un informētības par alternatīvām starptautiskajām pieejām trūkums. Tika apspriesta pētniecības instrumenta (aptaujas anketas) zinātniskā konceptualizācija un saturs, kā arī pētījuma nozīmīgums un iespējamie rezultāti. Tika diskutēts par pētījuma aktualitāti un tā saistību ar Latvijas likumdošanu par tikumisko audzināšanu. Kopsavilkums ar atsauci uz projektu tika publicēts konferences vietnē 31. janvārī https://conferences.lu.lv/event/601/contributions/3364/.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>